Sabtu, 12 Februari 2011

Wanita disamun ketika ingin pungut hutang

KUALA TERENGGANU: Hasrat seorang wanita yang ingin memungut hutang hasil jualan runcitnya bertukar pengalaman menakutkan apabila disamun dua lelaki tidak dikenali.

Ketua Jabatan Siasa-tan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K Manoharan berkata, kejadian berlaku Rabu lalu, kira-kira jam 8 malam ketika wanita 46 tahun itu dalam perjalanan balik memungut hutang di Felda Ketengah Jaya, Seri Bandi, Kemaman.

Menurutnya, wanita itu bersama tiga anak saudaranya iaitu salah seorang ialah wanita berusia 20 tahun dan dua lelaki berusia 16 tahun serta lima tahun.

“Mangsa telah melalui sebatang jalan di Peringkat 2 namun telah terhalang dengan sebatang kayu balak yang melintangi jalan, menyebabkannya terpaksa merempuh kayu itu.

“Bagaimanapun, enjin motor lori dipandunya itu mati dan secara tiba-tiba, datang dua lelaki dipercayai warga Indonesia yang menutup muka dengan topeng serta menggunakan dua bilah parang mengacukan ke arahnya,” katanya ketika ditemui pemberita di pejabatnya di sini, semalam.

Penjenayah itu turut merampas beg tangan warna hitam yang dipegang oleh anak saudaranya yang mengandungi tunai sebanyak RM15,000 dan kad tambah nilai bernilai RM2,000.

Mangsa kemudiannya membuat laporan polis pada jam 11.20 malam di Balai Polis Air Jernih.

Kes tersebut kini disiasat di bawah Seksyen 395 dan 397 Kanun Keseksaan. Usaha mencari penjenayah sedang digerakkan./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan