Rabu, 9 Februari 2011

Guru cabul murid dipenjara 10 bulan

NIBONG TEBAL - Seorang guru lelaki berusia sekitar 40-an dijatuhi hukuman penjara 10 bulan akibat mencabul seorang murid perempuan di sebuah sekolah di Sungai Duri. 

Kejadian yang berlaku terhadap seorang murid perempuan berusia 8 tahun itu menjadi sejarah hitam apabila guru yang sepatutnya menjadi pelindung akhirnya mencabulnya. 

Guru berkenaan, Anuar Shaari yang dibicarakan sejak 20 Januari tahun lalu di Mahkamah Majistret Jawi di sini, akhirnya dijatuhi hukuman penjara 10 bulan apabila dia yang berasal dari Jalan Sungai Baong didapati bersalah melakukan perbuatan terbabit. 

Menurut sumber, ketika kejadian, mangsa yang juga murid sekolah rendah dari sekolah sama dikatakan datang ke bilik muzik pada waktu rehat. 

Ketika berada dalam bilik terbabit, mangsa didatangi guru berkenaan dan bertindak mencabulnya.

Sehubungan itu, kejadian yang berlaku pada 17 November 2009 sekitar jam 3 petang itu menyebabkan mangsa mengadu kepada ibu bapanya selepas pulang dari sekolah. 

Berikutan itu, ibu bapa murid berkenaan membuat laporan polis dengan harapan perkara sama tidak akan berlaku kepada murid lain. 

Atas kesalahan terbabit, Majistret Mahkamah Jawi, Muhamad Izaham Ali, menjatuhkan hukuman di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan iaitu guru berkenaan dipenjara 10 bulan atas kesalahan yang dilakukan./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Komen