Isnin, 17 Januari 2011

Samseng jalanan rempuh warga emas, cucu

KUALA TERENGGANU: Seorang wanita warga emas, 67, bersama cucu perempuannya, 21, nyaris maut apabila motosikal yang ditunggangi mereka dirempuh dari belakang oleh tiga buah motosikal yang sedang berlumba di atas jambatan Sultan Mahmud, lewat tengah malam, kelmarin.

Kejadian berlaku pada jam 12.50 pagi ketika kedua-dua mangsa dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumah dari Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu.

Sinar Harian difahamkan, warga emas dan cucunya itu dilanggar oleh tiga motosikal jenis Ex-5 yang ditunggang tiga samseng jalanan yang sedang berlumba dengan melakukan aksi ‘Superman’ sambil mencelah, menyebabkan mangsa melambung ke bahu jalan.

Difahamkan, ketiga-tiga samseng jalanan itu kemudiannya melarikan diri dan dua daripada motosikal yang ditunggang mereka turut dibawa lari.

Akibat kemalangan itu, warga emas malang itu patah kaki kanan dan tulang rusuk kanan manakala cucunya mengalami luka pada badan serta kaki dan mereka dibawa ke HSNZ untuk rawatan lanjut./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan