Khamis, 20 Januari 2011

Ibu dan anak ditahan, 3,800 pil kuda dirampas

KOTA BHARU: Seorang wanita warga emas dan anak lelakinya ditahan polis dalam satu serbuan di Wakaf Baharu, Tumpat, semalam yang turut menyaksikan rampasan pil khayal dipercayai pil kuda bernilai RM76,000.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, SAC Mazlan Lazim, berkata wanita berusia 59 tahun dan anak lelakinya berusia 30 tahun itu ditahan di sebuah rumah pada jam 4.30 petang.
"Ketika serbuan itu, hanya kedua-dua suspek berada di dalam rumah itu dan hasil pemeriksaan lanjut di dalam rumah berkenaan menemui dadah dalam bentuk pil iaitu sebanyak 3,800 biji pil dipercayai pil kuda," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.
Beliau berkata, dua beranak itu dipercayai terbabit dalam kegiatan mengedar pil khayal sejak enam bulan lalu dan mendapatkan bekalan secara terus dari negara jiran.

"Hasil siasatan awal mendapati kedua-dua suspek tidak memiliki rekod jenayah lampau, manakala ujian air kencing yang dijalankan juga didapati negatif," katanya.

Mazlan berkata, kedua-dua mereka ditahan reman sehingga 25 Januari ini dan kes disiasat di bawah Seksyen 39B (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952./Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan