Rabu, 19 Januari 2011

Cedera ditoreh dengan kerambit oleh pemandu teksi samseng

KUALA LUMPUR: Seorang ahli perniagaan menerima 16 jahitan di tangan kanannya selepas ditoreh seorang pemandu teksi dengan kerambit hanya kerana mangsa hampir bergesel dengan teksinya, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang semalam, mangsa berusia 27 tahun terpaksa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan lanjut sejurus diserang suspek.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Junaidi, berkata, kejadian berlaku ketika dia sedang memandu bersama isteri dan dua anak kecil sebelum melalui kawasan berhampiran bawah jejantas di Jalan Petaling, di sini.

Menurutnya, dia yang ketika itu sedang memandu perlahan berikutan keadaan jalan yang sibuk terpaksa memberhentikan keretanya secara mendadak selepas mendapati sebuah teksi berwarna putih dan merah hampir melanggarnya.

“Pada masa sama pemandu teksi terbabit keluar dan meluru ke arah kereta saya. Saya tidak pasti apa yang menyebabkan dia naik angin apabila dia berulang kali mengetuk dan cuba memecahkan cermin kereta saya.

Memikirkan keselamatan anak dan isteri, dia memberanikan diri keluar dari keretanya untuk mententeramkan pemandu teksi itu.

“Namun, saya tergamam apabila pemandu teksi terbabit tiba-tiba mengeluarkan kerambit dan cuba merodok perut saya, tetapi dapat dielak.

“Namun mata kerambit itu mengenai tangan kanan saya menyebabkan luka sepanjang lebih 10 sentimeter. Dalam keadaan kesakitan itu, saya sempat menendangnya bagi mengelak daripada terus diserang,” katanya./hmetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan