Isnin, 2 Mei 2011

Parah ditikam peragut


.


MAT RASHID terpaksa menerima 15 jahitan di perut selepas ditoreh dengan pisau oleh dua peragut.

MACHANG: Seorang peniaga restoran nyaris maut apabila ditikam dan ditoreh di perut serta tangan kiri ketika bergelut dengan dua penyamun yang cuba meragut rantai leher adik iparnya di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3.30 petang di Kampung Bukit Cina, Kok Lanas, dekat sini, Mat Rashid Othman, 53, sedang melayan pelanggan di restorannya yang terletak bersebelahan dengan kedai runcit milik adik iparnya, Che Zamrah Mohamad, 43.
Sebaik mendengar jeritan Che Zamrah, dia bergegas ke kedai adik iparnya itu dan mendapati dua lelaki cuba meragut rantai mangsa.
Mat Rashid cuba membantu mangsa dan bergelut dengan suspek hingga menyebabkan dia ditikam dan ditoreh.
Selain Mat Rashid, anak saudaranya yang juga anak ketiga Che Zamrah, Mohd. Effifazlu Romi, 17, yang cuba membantu turut cedera ditoreh di perut.
Mengimbau semula kejadian itu, Che Zamrah berkata, ketika hendak menutup kedai, salah seorang daripada dua lelaki bermotosikal datang ke kedainya kononnya hendak membeli barangan dapur.
Katanya, ketika hendak membungkus barang itu, lelaki berkenaan terus menerkam ke arahnya untuk meragut rantai lehernya./kosmo


Tiada ulasan:

Catat Ulasan