Rabu, 25 Mei 2011

Bapa rogol anak tiri ditahan


SUNGAI PETANI: Suspek kes rogol yang diburu polis sejak dua tahun lalu ditahan malam kelmarin, di sebuah rumah di Sungai Petani atas maklumat orang ramai dan maklumat terbaru yang diterima polis. 

Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Hashim Ali berkata, suspek seorang bapa berumur 50-an ditahan atas dakwaan merogol anak tirinya berusia 20-an. 

“Kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan dan kita memang memburu suspek selama ini selain pernah mengedarkan lakaran wajah suspek berdasarkan laporan yang dibuat sebelum ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian. 

Hashim berkata, polis telah lama memburu suspek sehingga pernah dibantu media menyiarkan fotofitnya dan kisah mangsa rogol yang merupakan anak tirinya juga pernah dilaporkan media. 

“Suspek kini ditahan reman selama tujuh hari bagi membantu siasatan,” katanya. 

Dalam pada itu, Sinar Harian bertarikh 5 April lalu pernah menyiarkan rintihan seorang gadis yang mendakwa dirinya pernah menjadi mangsa pemuas nafsu bapa tiri yang berkahwin dengan ibunya sejak 15 tahun lalu. 

Mangsa mendakwa bapa tirinya, seorang samseng kampung mula mengambil kesempatan merogolnya sejak berumur 11 tahun sehinggakan pernah menggugurkan kandungan sebanyak tujuh kali./sinarharian
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan