Rabu, 4 Mei 2011

Bapa empat anak ditemui mati terjerut

JUNJUNG: Seorang bapa empat anak ditemui mati dalam keadaan leher terjerut dan tergantung di bahagian tengah rumahnya di Kampung Padang Janggus, kira-kira jam 7.30 pagi, semalam. 

Isteri mangsa yang enggan namanya disiarkan, berkata ketika kejadian tidak ada sesiapa di rumah kerana anak-anak mereka ke sekolah. Dia kemudian ternampak mangsa cuba menggantung diri menggunakan kain licin tetapi sempat menghalangnya. 

“Walaupun suami saya jatuh atas riba dan dalam keadaan lemah, dia masih boleh bangun dan mengambil kain cadar dan menggantung dirinya sekali lagi. Saya menjerit meminta tolong jiran tetapi mungkin tiada siapa yang dengar. Suami saya kemudiannya naik ke atas kerusi dan terjun. Kali ini saya tidak dapat menyelamatkannya lagi,” katanya ketika menceritakan kejadian kepada polis. 

Wanita itu berkata, suaminya pernah bertugas sebagai anggota tentera dan seorang yang kuat cemburu. 

“Saya rasa suami saya cemburu kerana bekas suami selalu menelefon anak-anak. Lagipun, minggu lalu dia pergi mendapatkan rawatan di Hospital Sungai Petani dan didapati menghidapi barah otak,” katanya. 

Mangsa yang berusia 30 tahun dan bekerja di sebuah kilang di Sungai Petani meminta isterinya merahsiakan perkara itu daripada pengetahuan keluarganya yang tinggal di Bukit Selambau. 

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, siasatan awal mendapati kematian mangsa tiada unsur jenayah dan kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut. Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kulim untuk bedah siasat. 

Sementara itu, bapa mangsa yang ditemui di tempat kejadian berkata, mangsa dan isterinya balik ke Bukit Selambau melihat anak mereka berusia 10 bulan yang dijaganya. 

Menurutnya, jenazah dibawa balik ke Bukit Selambau untuk dikebumikan./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan