Selasa, 24 Mei 2011

Isteri cari suami

MERBAU PULAS: Seorang isteri, Hasnah Che Din, 32, yang tinggal di Kampung Padang Patong, Labu Besar mengharapkan supaya suaminya, Mohd Fisol Mustafa, 36, pulang setelah meninggalkan keluarga pada 7 Ogos 2009. 

Menurutnya, sebelum kehilangan suami, rumah tangga mereka tidak berhadapan dengan sebarang masalah. 

“Ini bukan kali pertama suami saya bersikap sedemikian, malah sebelum ini sudah dua kali dia meninggalkan kami di antara tiga hingga enam bulan. 

“Saya pernah pergi mencari suami di rumah mentua, tetapi mereka menyatakan dia tidak balik sejak Ogos 2009. Sekiranya suami terbaca akhbar ini, saya harap dia akan segera pulang,” katanya. 

Hasnah menyatakan dia sudah membuat aduan di Pejabat Agama Islam Daerah Kulim Kedah (PADK) dan kes itu akan dihadapkan ke mahkamah. 

Sejak suaminya menghilangkan diri, dia terpaksa memikul tanggungjawab sebagai ibu dan bapa untuk membesarkan keempat-empat anak mereka. 

Dia berharap suaminya dapat tampil di Mahkamah Syariah Kulim pada 6 Jun supaya hakim dapat membuat keputusan. 

Sementara itu, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Padang Serai, Halim Hassan meminta Hasnah dan empat anaknya datang ke pejabat beliau di Sungai Ular selepas selesai urusan mahkamah. 

Menurutnya, bantuan ibu tunggal akan diusahakan untuk memastikan masalah kewangan tidak berlaku.

“Saya akan meminta kerjasama Jawatankuasa Keselamatan kampung Persekutuan (JKKKP) kawasan itu untuk membuat penilaian terhadap keluarga terlibat. 

“Saya akan usahakan bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). Insyaallah kita akan berikan perkhidmatan terbaik kepada semua golongan yang ditimpa masalah,” katanya./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan