Ahad, 3 Jun 2012

Warga emas maut angkara peragut

PASIR MAS: Hasrat seorang wanita untuk pulang ke rumah selepas membeli barangan bagi membuat kuih berkecai apabila dia maut selepas terjatuh dari motosikal yang dinaiki bersama adiknya setelah beg tangannya cuba diragut penjenayah.

Zaharah Zakaria, 63, yang ketika itu membonceng motosikal ditunggang adiknya, Faridah, 47, disahkan meninggal dunia di Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian Kpada pukul 6.45 pagi semalam akibat kecederaan parah di kepala. Faridah cedera di buku lali kanan kaki.

Kejadian pukul 12.30 tengah hari kelmarin di Jalan Kubang Panjang, Pasir Mas, itu berlaku apabila motosikal yang dinaiki dua beradik itu dihimpit oleh seorang penunggang motosikal yang cuba meragut beg tangan yang disandang di bahu Zaharah tetapi gagal.

Ketika itu, mereka dalam perjalanan dari Bandar Pasir Mas ke Kubang Panjang.

Timbalan Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Superintendan Tengku Azman Tengku Abdullah berkata, ekoran itu, kedua-dua beradik itu terjatuh manakala suspek melarikan diri.

Katanya, mangsa yang parah kemudian dihantar ke hospital untuk rawatan.

"Suspek menaiki sebuah motosikal jenis Honda EX5 berwarna merah dan kita sedang mencarinya bagi membantu siasatan," katanya.

Sementara itu, anak sulung Zaharah, Nariha Mamat, 38, berkata, kejadian berlaku kira-kira satu kilometer daripada rumah mereka di Kampung Endong di sini.

"Ibu saya bekerja sebagai penjual kuih dan dia sering bersama ibu saudara saya untuk membeli barang ke pasar," ceritanya./kosmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan