Sabtu, 23 Jun 2012

Pemandu hospital jumpa bayi ditinggalkan di hadapan rumah

KUALA LUMPUR: Seorang pemandu Hospital Orang Asli Gombak di sini terperanjat besar apabila menemui seorang bayi perempuan dalam sebuah beg pakaian yang ditinggalkan di depan pintu rumahnya di Batu 12, Gombak, di sini hari ini.

Ramli a/l Bah Ngum, yang tinggal di kuarters Jabatan Kemajuan Orang Asli, Gombak, menemui bayi yang dipercayai baru dilahirkan, dalam beg pakaian ketika beliau hendak keluar untuk ke tempat kerja pada pukul 6.30 pagi tadi.

Beliau kemudian segera membawa bayi itu ke hospital tempat kerjanya untuk pemeriksaan sebelum memaklumkan kepada polis sejam kemudian.

Ketua Polis Daerah Gombak, ACP Abd Rahim Abdullah berkata bayi seberat 3.13kg itu ditemui dalam keadaan sihat dan ditinggalkan di luar pintu rumah pemandu itu.

"Siasatan awal mendapati bayi perempuan itu baru dilahirkan dengan tali pusat baru dipotong serta dibalut dengan kain," katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung penemuan bayi itu supaya menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak di talian 03-6126-2222./Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan