Sabtu, 23 Jun 2012

pemilik restoran maut ditetak

KLANG: “Saya nampak pemilik restoran itu meminta tolong dengan badannya dipenuhi darah. Bimbang dengan kejadian itu, saya turut melarikan diri,” saksi kejadian seorang lelaki warga emas maut ditetak ketika cuba menghalang dua lelaki merompak restorannya di Lorong Tapah off Jalan Goh Hock Huat, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.45 pagi itu, mangsa, Tan Ah Kang, 62, dikatakan baru saja membuka restorannya sambil dibantu seorang pekerja wanita warga Indonesia. Saksi itu yang hanya mahu dikenali sebagai Ali, 30-an berkata, ketika kejadian dia sedang bekerja di kedai makan yang terletak bertentangan dengan restoran mangsa.

“Sebelum ini saya mendengar suara orang menjerit sebelum ternampak mangsa dalam keadaan berlumuran darah serta meronta-ronta kesakitan.

“Bimbang penjenayah itu mengapa-apakan kami, saya bersama beberapa pekerja lagi lari menyelamatkan diri,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Superintendan Mohamad Shukor Sulong berkata, selepas mangsa membuka restorannya, tiba-tiba seorang lelaki memakai kemeja-T warna merah meluru ke arah kaunter dan cuba membuka laci kaunter berkenaan, tetapi gagal kerana dikunci.

“Suspek kemudian memaksa mangsa membuka laci berkenaan untuk mengambil wang, tetapi mangsa enggan menyebabkan berlaku pergelutan,” katanya.

Mohamad Shukor berkata, seorang lagi suspek lelaki yang memakai baju berwarna biru kemudian menetak kepala mangsa sebelum mangsa rebah di kawasan belakang restoran berkenaan.

Katanya, kedua-dua suspek yang gagal mengambil wang kemudian melarikan diri bersama seorang lagi suspek yang menunggu dalam sebuah kereta di lorong belakang restoran berkenaan.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

“Pekerja wanita itu tidak dicederakan dan kita akan meneliti rakaman kamera litar tertutup yang dipasang di restoran itu bagi mengesan kedua-dua suspek,” katanya.

Mayat Tan dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di sini untuk dibedah siasat.

Sementara itu, penduduk berhampiran yang mahu dikenali sebagai Nora, 20, berkata dia yang tinggal di rumah kedai di tingkat atas restoran mangsa terjaga dari tidur apabila terdengar suara orang menjerit meminta tolong, tetapi tidak berani meninjau apa yang berlaku.

Dia yang ketika itu sedang tidur bersama anak lelakinya yang berusia setahun hanya berdoa tidak berlaku apa-apa berikutan lokasi kejadian adalah ‘kawasan panas’ dan kerap berlaku jenayah.

“Saya terkejut apabila mendapat tahu pemilik restoran itu meninggal dunia akibat dibunuh kira-kira jam 8 pagi. Saya memang mengenali mangsa dan dia seorang yang baik,” katanya./hmetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan