Khamis, 8 September 2011

Warga emas mati ditemui mati di rumah

SEREMBAN: Seorang lelaki warga emas dijumpai mati dipercayai dibunuh di sebuah rumah di Jalan Tun Dr Ismail di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Hamdan Abdul Majid berkata, mayat mangsa yang dikenali sebagai Lai Chun, 77, dijumpai mati di dalam sebuah bilik di rumah berkenaan kira-kira pukul 12 tengah hari oleh seorang wanita, yang merupakan adik iparnya.

"Ketika kejadian wanita berusia dalam lingkungan 60-an itu datang ke rumah lelaki itu untuk memberikan mangsa makanan. Apabila tiba di depan pintu rumah berkenaan wanita itu memanggil mangsa beberapa kali namun tiada jawapan.

"Kerana hairan adik ipar mangsa kemudiannya masuk ke dalam rumah dan terkejut apabila menemui mayat lelaki itu terbaring di atas lantai,” katanya di sini. Hamdan berkata, mangsa yang tidak berkahwin tinggal di rumah kayu berkenaan seorang diri sejak beberapa tahun lalu.

"Siasatan awal mendapati mangsa mengalami kecederaan parah di kepala dipercayai dipukul dengan objek tumpul. Buat masa ini punca sebenar kematian dan motif kejadian masih lagi dalam siasatan. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan,” katanya./Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan