Selasa, 3 Januari 2012

Umpan permainan sebelum beraksi songsang

Umpan permainan sebelum beraksi songsang
PUCHONG: Mengumpan mangsanya dengan permainan video, seorang lelaki berusia lingkungan 40-an dipercayai menjadikan kanak-kanak lelaki yang berkunjung ke rumahnya sebagai mangsa melampiaskan nafsunya.

Difahamkan, lelaki terba­bit cenderung melakukan perbuatan terkutuk kepada kanak-kanak lelaki berhampiran pangsapuri didiaminya di Puchong Permai di sini.

Aktiviti songsang lelaki yang dipercayai tinggal berseorangan di rumahnya itu terbongkar apabila seorang mangsanya menceritakan perkara itu kepada ibu bapanya.

Sinar Harian difahamkan, sehingga kini lima mangsa membuat pengakuan dicabul lelaki terbabit sejak setahun lalu namun jumlah yang menjadi mangsa masih belum dapat dipastikan.

Kes terbaru dilaporkan berlaku pada petang 28 Disember lalu di rumah lelaki terbabit dengan seorang kanak-kanak berusia 12 tahun menjadi mangsa perbuatan jijik terbabit.

Mangsa pertama berusia 11 tahun berkata, dia bukan sahaja diraba di seluruh tubuhnya, malah susspek melakukan perkara yang lebih lucah.

“Saya ke rumah lelaki yang kami panggil ‘uncle’ untuk bertanyakan mengenai papan kekunci komputer yang dia janji untuk beri kepada saya.

“Selepas mengambil barang dan mahu keluar dari pintu rumahnya, ‘uncle’ memanggil nama saya dan mengajak saya duduk. Ketika itu saya diraba dari atas ke bawah dan dia langsung tidak mempedulikan tolakan saya,” katanya.

“Dia turut berpesan supaya apa yang berlaku tidak diceritakan kepada orang lain,” katanya yang menyimpan cerita itu sejak setahun lalu sebelum menceritakan apa yang terjadi kepada ibu bapanya selepas mengetahui ada rakannya yang lain turut diperlakukan sedemikian.

Seorang lagi mangsa, berusia 12 tahun berkata, dia kini trauma apabila turut menjadi mangsa lelaki songsang yang tinggal bersebelahan blok pangsapuri rumah dihuni.

“Saya mengenali ‘uncle’ itu melalui kawan yang mendakwa di rumahnya ada permainan video yang menarik. Masa itu saya ke rumahnya untuk meminjam raket.

Disebabkan takut, dia menceritakan perbuatan tidak senonoh ‘uncle’ itu kepada ibunya.

Bapa mangsa kemudian membuat laporan di Balai Polis Bukit Puchong.

Sementara itu, Skuad Pemantau Lembaga Pelindung dan Kebajikan Pengguna Malaysia, Zamal Hassan berkata, pihaknya menggesa pihak berkuasa menyiasat dakwaan kejadian yang berlaku di pangsapuri itu.

“Apa yang saya tahu lelaki terbabit sudah menghilangkan diri sejak cerita itu terbongkar di pangsapuri ini.

“Kita minta pihak terbabit jalankan siasatan,” katanya./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan