Selasa, 25 Januari 2011

Bapa bimbang jurutol tak pulang sejak 6 Januari

SEREMBAN: “Kami sekeluarga amat bimbang dengan keselamatannya kerana ketika kali terakhir dihubungi, dia menangis dan meminta kami menarik balik laporan polis yang dibuat,” kata Ghozali Zakaria, 46, yang mendakwa anak perempuan sulungnya, Rohaida, 25, hilang selepas pulang dari tempat kerjanya sejak dua minggu lalu.

Menurut Ghozali, kehilangan Rohaida yang bekerja sebagai jurutol di Shah Alam, Selangor, disedari apabila dia menelefon anak perempuannya untuk bertanya khabar, namun panggilan tidak dijawab pada 17 Januari lalu.

“Apabila saya ke tempat kerjanya di Shah Alam, majikannya memberitahu dia (Rohaida) tidak lagi bekerja di situ sejak 6 Januari lalu, malah sudah menghantar surat peletakan jawatan dalam tempoh 24 jam.

“Kami sekeluarga amat terkejut dengan perkara itu kerana dia sudah dua tahun bekerja dengan syarikat berkenaan dan tiada masalah dengan majikan atau rakan sekerja.

Ghozali yang menetap di Flat Taman Rasa Sayang, Bahau, dekat sini, berkata, sebaik menyedari keadaan itu, beliau membuat laporan di Balai Polis Hulu Klang, Selangor.

Menurutnya, pada 19 Januari lalu, Rohaida menghubungi isterinya, Asmah Saad, 43, melalui telefon bimbit dan menangis sambil meminta supaya menyelamatkannya termasuk menarik balik laporan polis.

“Apabila ditanya lokasi dia berada, Rohaida tidak beritahu dan gagal dihubungi selepas itu.

“Saya berharap orang ramai yang melihat Rohaida menghubungi talian 013-3017102 atau 019-2484691 atau mana-mana balai polis berdekatan,” katanya./hmetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan