Rabu, 27 April 2011

Janda gian tidak serik

FELDA KERTEH 3: Biarpun baru tiga hari keluar penjara, namun hukuman dilalui tidak dapat menimbulkan keinsafan bagi seorang wanita kaki dadah apabila dia kembali terjebak dengan aktiviti songsang itu sehingga ditangkap pihak berkuasa. 

Janda anak tiga itu ketika berkongsi pengalaman berkata, sebaik keluar dari penjara, dia tiada tempat untuk dituju lalu kembali mencari kenalan lamanya yang juga kaki dadah. 

Bekas banduan Penjara Pengkalan Chepa itu berkata, kesalahan yang dilakukannya menyebabkan ahli keluarga enggan menerimanya semula, sehubungan itu, dia terpaksa mencari tempat berlindung lalu datang ke rumah ibu saudaranya di sini untuk membina kehidupan baru. 

Bagaimanapun, sebaik tiba di sini, dia berkenalan dengan seorang lelaki yang juga kaki dadah sebelum kembali terjebak, selain turut dijadikan teman tidur. 

“Saya memang ada niat untuk berubah, tetapi orang macam saya, siapa mahu terima. Hendak kahwin lain, mungkin agak mustahil untuk bertemu jodoh, apatah lagi dengan status saya ini. 

“Dulu saya pernah kena tangkap, lepas tu saya taubat namun saya kembali menagih selepas tidak tahan dengan tekanan hidup,” katanya yang berasal dari Besut. 

Janda berusia 25 itu ditahan pihak berkuasa ketika berada bersama teman lelakinya dalam bilik di sebuah rumah dekat sini, awal minggu lalu. 

Hasil ujian saringan air kencing dia dan juga pasangannya didapati positif dadah jenis methampethamine dan ditahan polis untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952. 

Pasangan terbabit juga bakal dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah me�ngikut Seksyen 31 (a) (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001, yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan denda maksimum RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan