Rabu, 13 April 2011

Dibebas tuduhan bunuh isteri


Mohafri memeluk ibunya selepas dibebas dan dilepaskan daripada tuduhan membunuh isteri di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Selangor semalam.

SHAH ALAM: Kegagalan pihak pendakwaan memanggil seorang amah Indonesia dikenali sebagai Yayuk memberi keterangan menyebabkan Hakim Mahkamah Tinggi di sini semalam membuat keputusan melepas dan membebaskan seorang pengurus syarikat katering, Mohafri Mohamed daripada tuduhan membunuh isterinya, Fazlina Ahmad dua tahun lalu.
  
Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki dalam alasan ringkas penghakimannya berkata, mahkamah kesal dengan tindakan pegawai penyiasat kes itu, Asisten Supritendan Siti Nathiroh Abu Bakar, 29, yang tidak memanggil Yayuk untuk memberi keterangan.
Polis melakukan siasatan terhadap Yayuk, pembantu rumah mangsa yang tiada dokumen, malah semua fakta mengenai penahanan dan pembebasan Yayuk adalah dalam pengetahuan polis.
“Kegagalan mengambil langkah untuk memastikan Yayuk hadir memberi keterangan adalah dikesali dan kegagalan itu telah menyebabkan kelompangan dalam kes pendakwaan,” kata beliau ketika membaca keputusannya semalam./kosmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan