Sabtu, 18 Jun 2011

Mayat dalam teksi

PETALING JAYA: Orang ramai yang lalu berhampiran sebuah teksi yang diletakkan di bahu jalan terkejut apabila menjumpai mayat lelaki dalam kenderaan itu di Taman Medan Baru, di sini, kelmarin.
Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, mayat mangsa dikenali sebagai Wong Chee Leong, 32, berasal dari Seri Kembangan dan bekerja sebagai pemandu teksi ditemui kira-kira jam 7.30 malam. “Mangsa dipercayai dibunuh di tempat lain sehari sebelum mayatnya ditemui dalam teksi berkenaan.

“Polis masih menjalankan siasatan lanjut dan percaya mangsa dibunuh lebih daripada seorang,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, semalam.

Menurutnya, cop jari pada teksi berkenaan sudah diambil bagi membantu polis mengenal pasti suspek yang terbabit dalam kejadian berkenaan.

“Barang milik mangsa tidak dilarikan tetapi polis menjumpai beg plastik mengandungi pakaian diletakkan dalam teksi berkenaan.

“Mayat mangsa dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk dibedah siasat bagi mengenal pasti punca kematiannya,” katanya.
Katanya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati jika sabit kesalahan./hmetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan