Jumaat, 17 Jun 2011

Keluarga rayu pulang segera

MUAR: Seorang remaja berusia 16 tahun yang lari dari rumah sejak 11 hari lalu dirayu segera pulang ke pangkuan keluarga. 

Kehilangan remaja tersebut secara tiba-tiba telah menimbulkan kebimbangan kepada seluruh keluarganya terutama ibunya. 

Tow Wei Yuan, 16, dikatakan meninggalkan keluarga dan telah mengikuti seorang lelaki yang dipercayai teman lelakinya. 

Ibu remaja terbabit, Ng Kim Geok, 47, berkata, dia mula menyedari kehilangan anaknya selepas jam 9 malam pada 4 Jun lalu. 

Menurutnya, ketika kejadian, dia tiada di rumah kerana berada di kedai jahitan pakaiannya dan Wei Yuan berada di rumah bersama kakaknya. 

“Pada mulanya saya menyangka Wei Yuan sedang berehat dalam biliknya. Kemudian saya rasa terpanggil untuk melihatnya dalam bilik, tetapi tiada. 

“Sehingga jam 9 malam anak saya masih tidak pulang ke rumah menyebabkan saya risau dan akhirnya membuat laporan di balai polis berhampiran,” katanya kepada Sinar Harian. 

Katanya, dia turut dimaklumkan oleh seorang lagi anaknya, Tow Wei Xian, 20 (kakak kepada Wei Yuan) yang ternampak Wei Yuan berjumpa seorang lelaki di sebuah padang berhampiran rumahnya. 

Namun, Wei Yuan didapati hilang sekelip mata sebaik sahaja berjumpa dengan lelaki tersebut. 

“Saya tidak menyangka Wei Yuan akan bertindak sedemikian kerana sebelum kejadian tiada sebarang perselisihan faham yang berlaku di antara kami,” katanya. 

Katanya, dia juga cuba menghubungi telefon bimbit Wei Yuan tetapi panggilan itu dijawab oleh lelaki berkenaan. 

“Malangnya cubaan kali kedua untuk menghubunginya tidak berjaya kerana telefon ini telah ditutup. 

“Keadaan ini menyebabkan saya semakin bimbang dan takut perkara-perkara yang tidak diingini berlaku ke atasnya,” katanya. 

Sementara itu, Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa berkata, beliau memohon kerjasama daripada orang awam yang mengenali atau mempunyai maklumat mengenai remaja tersebut supaya menghubungi talian 012-6781455 dan 017-6533209./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan