Khamis, 27 Oktober 2011

Mekanik ditemui mati tergantung

TANAH MERAH : Seorang mekanik yang mengadu runsing perniagaan bengkel keretanya merosot, ditemui mati tergantung pada tiang bumbung belakang dapur rumahnya di Kampung Pasir Panji, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, mangsa, Leong Cheng Siew, 51, ditemui dalam keadaan tergantung pada seutas tali oleh isterinya, Lee Leng Huay, 45.

Lee berkata, dia hanya menyedari suaminya tiada di dalam rumah selepas bangun tidur.

“Semalam (kelmarin) saya dan dua anak tidur pada jam 12 tengah malam. Apabila bangun tidur, saya lihat suami tiada di dalam rumah.

“Saya begitu terkejut apabila melihat suami tergantung selepas mencarinya di belakang dapur rumah,” katanya.

Menurut Lee, suaminya ada mengadu runsing dengan perniagaan bengkel keretanya merosot selepas tidak lagi mendapat untung.

“Saya dapat melihat sendiri perubahannya apabila suami kurus dan tidak banyak bercakap. Saya tidak sangka kejadian seperti ini berlaku kepada keluarga saya,” katanya ketika ditemui bersama dua anak berusia 10 dan tujuh tahun, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tanah Merah, Deputi Superintendan Abdul Aziz Mahmud, ketika dihubungi berkata, kejadian itu tiada sebarang unsur jenayah dan dipercayai mangsa menghadapi tekanan selepas perniagaannya merosot.

“Mayat mangsa dibawa ke Unit Forensik, Hospital Tanah Merah untuk siasatan lanjut dan kes terbabit diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya./hmetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan