Rabu, 5 Oktober 2011

Kematian Nur Shafiqa belum terjawab

KUALA KANGSAR: Setelah seminggu berita mengenai kematian pelajar, Nur Shafiqa Ismail, 11 disiarkan, masih belum ada sebarang perkembangan dan tangkapan dilakukan oleh pihak polis berhubung kes berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abd Gaffar Mohammad berkata, siasatan terhadap kes tersebut, dalam pelbagai sudut dan aspek masih berjalan.

“Kita masih belum menemui sebarang bukti atau keterangan yang membolehkan kita mengaitkan mana-mana individu sebagai suspek dalam kes ini.

“Polis sedang menjalankan siasatan secara menyeluruh dan beberapa individu sudah dipanggil untuk membantu siasatan, namun untuk masa ini kita masih belum memperoleh rumusan secara terperinci serta perlu menunggu sehingga semua siasatan selesai,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Kangsar , di sini, semalam.

Mayat Nur Shafiqa ditemui di bawah pelepah kelapa sawit dalam sebuah ladang kelapa sawit di Langkor, dekat sini, sepertimana dilaporkan dalam Sinar Harian pada 27 September lalu.

Sebelum itu, mangsa dilaporkan hilang semenjak dua minggu sebelum mayatnya ditemui, iaitu selepas keluar dari rumah ibu saudaranya di kampung Talang Masjid, dekat sini dengan kesan jerutan dipercayai menggunakan kain tudung pada bahagian leher./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan