Rabu, 22 Jun 2011

Kontraktor tinggal seluar dalam selepas disamun

SHAH ALAM: Seorang kontraktor bukan sahaja mengalami kerugian hampir RM100,000, malah ditinggal hanya berseluar dalam selepas disamun penjenayah di tepi Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE) menghala Kuala Lumpur, awal pagi semalam. 

Sebelum disamun, lelaki berumur 33 tahun yang menaiki kereta jenis Honda City itu berhenti rehat di tepi Lebuhraya NKVE selepas Tol Setia Alam, kira-kira jam 4 pagi. 

Difahamkan, mangsa ketika itu mengantuk dan mengambil keputusan untuk tidur seketika. 

Menurut sumber, mangsa didatangi dua lelaki menaiki kereta jenis Toyota Vios yang membawa parang. 

“Secara tiba-tiba salah seorang suspek terus memecahkan cermin tingkap pemandu dan mengacukan parang sambil mengarahkan mangsa duduk di bahagian penumpang hadapan. 

“Suspek kemudiannya memandu kereta mangsa, manakala rakannya mengekori dari arah belakang. Mangsa tidak mampu untuk mempertahankan diri kerana khuatir dengan keselamatan,” katanya. 

Sumber berkata, setibanya di kilometer 7.1 NKVE, mangsa diarahkan turun. 

“Ketika itu, mangsa hanya berseluar dalam selepas suspek mengambil semua barangan berharga termasuk pakaian dipakainya,” katanya. 

Selain kereta, wang tunai, dua telefon bimbit, jam tangan, kasut berjenama dan beberapa lagi barang berharga lain milik mangsa turut dilarikan penjenayah terbabit. 

Katanya, mangsa meminta pertolongan orang awam yang lalu di tempat kejadian untuk membawanya ke Balai Polis Seksyen 6 di sini, untuk membuat laporan polis./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan