Rabu, 9 Februari 2011

Polis berkas pelajar disyaki peragut

KULIM: Hasil kerjasama Persatuan Prihatin Kebajikan Masyarakat (PPKM) Kulim, sebuah badan amal bagi membanteras jenayah, polis memberkas seorang pelajar disyaki anggota kumpulan peragut yang bergerak aktif di sini.

Ketua Polis Daerah Kulim Supritendan Ghuzlan Mohd Salleh berkata, sepasukan anggota polis yang sedang meronda, di sini, malam tadi, mengesyaki tiga remaja bila melihat tingkah laku mereka mencurigakan.

Katanya anggota-anggota polis tersebut mendekati kumpulan remaja itu yang tiba-tiba bergegas menaiki dua buah motosikal untuk melarikan diri.

"Anggota polis mengekori kumpulan itu yang memecut motosikal mereka ke dua arah. Seorang daripada mereka yang menunggang sebuah motosikal bagaimanapun berpatah balik dengan menongkah arus.

"Remaja berumur 17 tahun itu bergesel dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda di Jalan Bukit Awi menyebabkan dia terjatuh dan diberkas,” kata Ghuzlan.

Menurut Ghuzlan remaja itu pelajar sebuah sekolah menengah di sini juga didapati positif dadah dan dipercayai terbabit dalam beberapa kes ragut di Kulim./Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan