Isnin, 19 September 2011

Suspek bunuh tiga beranak ditahan di India

CHENNAI: Seorang suspek yang dikehendaki berhubung pembunuhan sebuah keluarga rakyat Malaysia di India Selatan tahun lalu ditangkap beberapa hari lalu, tetapi suspek utama dipercayai bersembunyi di Malaysia.

Hasil maklumat, pegawai imigresen menangkap seorang suspek utama berumur 23 tahun di lapangan terbang Tiruchirapalli, Khamis lalu sebaik tiba dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA). Bagaimanapun, polis percaya suspek utama masih berada di Malaysia dan dia memiliki sebuah kedai menjual kambing.

“Suspek ditahan dan direman. Jabatan kami menghubungi Interpol Jun lalu untuk diekstradisi,” kata Insp Chandrasekaran dari Jabatan Siasatan Jenayah Cawangan Jenayah Ramanathapuram, semalam.

Kumpulan itu bertanggungjawab menculik dan pembunuhan Adhila Banu, 24, anak lelakinya Mohammad Aswan, 7 dan anak perempuannya Ajira Banu, 5, di daerah Ramananthapuram pada November 2010. Semua mangsa sedang bercuti di kampung asal mereka.

Tiga hari selepas mangsa hilang, polis menemui mayat mereka yang reput, dibungkus dalam dhoti putih dan dibuang di sebuah terusan di Vadipatti di Madurai, Tamil Nadu, kira-kira 150 kilometer dari rumah mereka.

Laporan forensik mendedahkan semua mangsa dijerut dengan sejenis selendang ‘dupatta’ dan ditekap dengan bantal./Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan