Ahad, 30 September 2012

Polis tahan lima lelaki culik anak doktor


DUA daripada empat lelaki yang disyaki menculik seorang kanak-kanak berusia 13 tahun dibawa ke Mahkamah Majistret di Alor Setar semalam.
ALOR SETAR: Polis menahan lima lelaki termasuk seorang warga Myanmar yang disyaki terbabit menculik seorang remaja lelaki berumur 13 tahun di Jalan Kampung Pisang di sini, pada Selasa lepas.


Ketua Polis Kedah, Datuk Ahmad Ibrahim berkata, dua suspek diberkas di sini pada malam Khamis dan tiga lagi ditahan di sebuah kuil di Sungai Petani, dua malam lepas.


Beliau berkata, siasatan awal mendapati kesemua suspek berumur 20-an hingga 50-an itu menculik remaja tersebut di Jalan Kampung Pisang ketika mangsa pulang dari pusat tuisyen kira-kira pukul 10 malam.


"Selepas menculik, suspek menghubungi keluarga remaja itu kira-kira pukul 11 malam hari yang sama menuntut wang tebusan sebanyak RM500,000.


"Penculik bagaimanapun bersetuju menerima RM350,000 setelah berunding dengan keluarga remaja tersebut dan membebaskannya pada Khamis lepas setelah menerima wang tebusan,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini.


Katanya, hasil laporan yang dibuat keluarga remaja berkenaan, polis berjaya menahan kesemua suspek dan menemui wang tebusan sebanyak RM349,700.


Beliau berkata, kesemua suspek ditahan reman mulai semalam sehingga Khamis ini.


Katanya, polis masih menyiasat sama ada kelima-lima suspek mempunyai rekod jenayah lampau dan menganggap kes itu selesai dengan penahanan kesemua lelaki terbabit./BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan