Ahad, 8 Januari 2012

Penyamun kurung wanita hamil dalam tandas

Penyamun kurung wanita hamil dalam tandasSUBANG JAYA: Dua penyamun tidak berhati perut sanggup mengikat dan mengurung seorang mangsanya yang hamil enam bulan di dalam tandas rumah wanita itu sebelum membuat ‘kerja’ menyelongkar dan melarikan barang berharga milik mangsa.

Tidak cukup dengan tindakan kasar itu, kedua-dua suspek berusia lingkungan 20-an juga dikatakan bertindak kejam merentap rantai emas yang dipakai di leher serta menghentak kepala mangsa beberapa kali di lantai.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, mangsa menerima kunjungan dua tetamu tidak diundang itu di rumahnya di Casa Subang USJ 1, kira-kira jam 11.30 pagi, kelmarin.

“Ketika mangsa berada di dalam rumah, dia terdengar bunyi loceng dan terus membuka pintu sebelum dua lelaki berparang menyerbu masuk ke dalam rumahnya.

“Seorang suspek mencengkam muka mangsa dan mengacukan parang sambil bertanya di mana barangan berharga disimpan. Dalam keadaan takut, mangsa menunjukkan tempat simpanan barang kemas,” katanya suspek kemudian mengikat dan mengurung mangsa dalam tandas rumah itu.

Yahaya berkata, setelah mendapat apa dihajati, suspek kemudian melarikan diri bersama barang kemas dan komputer riba milik suami mangsa.

“Meyakini keadaan sudah selamat, mangsa kemudian keluar dari tandas dan memberitahu insiden kepada jiran serta pengawal keselamatan yang bertugas di pangsapuri didiaminya.

“Bertindak atas aduan, pengawal keselamatan berjaya mengesan tindak tanduk dua lelaki mencurigakan dan terus mengejar suspek. Seorang daripadanya yang berusia 21 tahun berjaya dicekup manakala rakannya dapat melarikan diri,” katanya.

Beliau berkata, dengan penangkapan suspek, barang kemas, komputer riba, sebilah parang dan sebuah motosikal yang dilaporkan hilang di Taman Putra Perdana berjaya ditemui.

“Suspek mengaku melakukan jenayah samun itu bersama seorang rakan yang didakwa baru dikenalinya seminggu lalu,” katanya./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan