Sabtu, 26 Mac 2011

Tiga remaja wanita dicekup curi coklat

KUANTAN: Tiga remaja perempuan dicekup pekerja kedai di sebuah stesen minyak dekat sini kerana cuba mencuri pelbagai jenis coklat berharga kira-kira RM100, petang kelmarin. 

Semua remaja berusia 15 tahun dari Taman Mahkota Aman dekat sini kemudiannya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut. 

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri (Siasatan dan Perundangan) Superintendan Mohd Haris Daud berkata, remaja perempuan terbabit difahamkan datang ke kedai stesen minyak di Jalan Gambang itu kira-kira jam 2 petang kononnya untuk membeli barang. 

Menurutnya, tindak tanduk mencurigakan ketiga-tiga remaja terbabit itu diperhatikan seorang pekerja berusia 25 tahun yang berada di kaunter. 

“Hasil pemerhatian pekerja terbabit yang juga pengadu dalam kes itu mendapati remaja tersebut cuba mengambil beberapa keping coklat di atas rak dan dimasukkan ke dalam sebuah beg sebelum datang ke kaunter. 

“Bagaimanapun remaja itu hanya membayar dua bungkusan gula-gula berharga RM1,”katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini, semalam. 

Mohd Haris berkata, pekerja terbabit mula curiga lalu menahan semua remaja itu ketika cuba keluar dan meminta mereka memulangkan balik coklat curi itu. 

“Selepas mendapati ada coklat dalam beg remaja terbabit, pengadu kemudiannya menghubungi polis sebelum menyerahkan mereka untuk tindakan lanjut,”katanya. 

Menurutnya, remaja terbabit ditahan untuk siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan