Ahad, 22 April 2012

Kanak-kanak 3 tahun koma ditampar teman lelaki ibunya

Kanak-kanak perempuan berusia dua tahun cedera di kepala kini koma. - Foto Bernama
KUALA TERENGGANU: Seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun cedera di kepala selepas dipercayai dipukul teman lelaki ibunya dalam satu kejadian di sebuah kampung di Manir, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, suspek yang berusia 26 tahun dipercayai memukul kanak-kanak itu hingga menyebabkannya cedera.

Mangsa kini dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) dan difahamkan, mangsa bersama ibunya yang berusia 22 tahun ketika kejadian berlaku di kediaman lelaki berkenaan.

Difahamkan, suspek tidak tahan dengan kelakuan aktif kanak-kanak terbabit, menyebabkan dia hilang sabar dan dipercayai memukul kanak-kanak malang itu hingga menyebabkannya cedera.

Mangsa kemudiannya dikejarkan ke hospital untuk rawatan lanjut dan laporan mengenai kejadian itu telah dibuat di pondok polis di HSNZ.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K Manoharan ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 31 Akta Kanak-kanak 2001.

Katanya, pihak polis telah mengenal pasti identiti suspek dan kini sedang berusaha untuk memburu suspek./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan