Ahad, 31 Julai 2011

Tergantung dengan kain sari


TAMPIN: Seorang ibu terkejut sebaik melihat mayat anak perempuan sulungnya, R Megalah, 20, tergantung di atas alang pintu antara ruang tamu menuju ke dapur di Taman Mutiara, di sini, kira-kira jam 5.30 pagi, semalam. 

Sinar Harian difahamkan, ketika kejadian ibu mangsa, P Saraswati, 41, yang bekerja sebagai penoreh getah seperti biasa bangun pada awal pagi. 

Menurut Saraswati, dia tidak menyangka anaknya itu mempunyai masalah kerana sebelum ini R Megalah tidak menunjukkan sebarang perubahan, malah masih bersikap peramah dan ceria. 

“Anak saya itu juga baru sahaja berbincang dengan saya untuk mengikat tali pertunangan pada bulan hadapan bersama lelaki yang kini bekerja di Singapura. 

“Oleh itu, saya sangat terperanjat dan menjerit ketika melihat mayat anak saya tergantung dengan kain sari, lalu memberitahu jiran mengenai kejadian berkenaan,” katanya ketika ditemui di perkarangan Bilik Mayat Hospital Tampin (HT), semalam. 

Sementara itu, Saraswati berkata, kali terakhir dia bertemu R Megalah kira-kira pada jam 12.00 tengah malam selepas anaknya itu bersama seorang lagi adiknya masuk ke bilik untuk tidur. 

“Kami sekeluarga sempat makan malam dan menonton televisyen bersama sebelum anak saya serta adiknya masuk ke bilik untuk tidur,” katanya. 

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah, Superintenden Wooi Kooi Cheang mengesahkan ada menerima laporan berhubung kejadian berkenaan. 

Menurutnya, sebaik sahaja menerima aduan, sepasukan anggota polis yang diketuai Sarjan Mejar Musa Ismail bergegas ke tempat kejadian bagi menjalankan siasatan. 

Mayat mangsa kemudiannya dihantar ke HT untuk dibedah siasat dan pihak polis mengklasifikasikan kes berkenaan sebagai kes bunuh diri./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan