Jumaat, 8 Februari 2013

Kes rogol, bunuh disebut semula 20 Mac

Kes rogol, bunuh disebut semula 20 Mac
Rabidin dibawa keluar dari kamar mahkamah dan kemudian dihantar ke Penjara Marang sehingga sebutan semula kes.
BENTONG: Mahkamah Majistret Bentong menetapkan 20 Mac depan sebagai sebutan semula kes Rabidin Satir, 42, yang didakwa membunuh dan merogol seorang gadis pada Mac 2009 di Kampung Ketari.

Majistret Nurliyana Ismail menetapkan tarikh itu selepas dimaklumkan Timbalan Pegawai Pendakwaraya, Atiqah Liyana Shahrir bahawa kertas siasatan berhubung kes itu masih diteliti oleh Ketua Unit Pendakwaan, Jabatan Peguam Negara sebelum kes boleh dipindah ke mahkamah tinggi.

Terdahulu, Rabidin hadir ke mahkamah diiringi tiga kenderaan polis dan turut disertai Ketua Polis Daerah, Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor kira-kira jam 9.52 pagi semalam.

Dia yang memakai pakaian lokap berwarna oren, berambut pendek dan berselipar kelihatan dikawal ketat oleh polis dengan keadaan bergari kiri dan kanan.

Ketika kes dibacakan dan jurubahasa bertanyakan sebarang aduan yang ingin dikemukakan ke atas kes itu, Rabidin hanya menganggukkan kepala memahami pertuduhan yang dibacakan kali ketiga itu dan kemudian menggelengkan kepala menandakan tiada sebarang aduan ingin dibuat./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan