Selasa, 15 Mei 2012

Bunuh: Tiga sekeluarga warga Filipina ditahan

SANDAKAN: Polis menahan tiga beranak yang disyaki terlibat dalam kes pembunuhan membabitkan seorang lelaki yang mati ditikam dalam satu pergaduhan di Kampung Pampang Jalan Sungai Batang dekat sini, semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sandakan, Supt. Fadzil Mohd. Ali berkata, tiga lelaki warga Filipina yang ditahan itu adalah seorang bapa berusia 51 tahun serta dua anaknya masing-masing berumur 19 dan 22 tahun.

Katanya dalam kejadian kira-kira pukul 6 petang itu, tiga beranak terbabit terlibat dalam satu pergaduhan dengan tiga lelaki di kampung berkenaan.

Insiden itu menyebabkan seorang lelaki yang dikenali sebagai Mig Urung, 43, warga Filipina mati ditikam, katanya di sini hari ini.

Fadzil berkata, polis turut merampas sebilah parang, lembing dan tombak daripada ketiga-tiga suspek yang dipercayai digunakan dalam pergaduhan itu.

Beliau menambah, polis sedang mengesan dua lagi lelaki yang terlibat dalam pergaduhan itu, manakala ketiga-tiga beranak itu ditahan reman selama tujuh hari untuk siasatan lanjut./ Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan