Rabu, 27 April 2011

Rahsia bersekedudukan pecah

KUALA TERENGGANU: Rahsia aktiviti maksiat sepasang kekasih yang bersekedudukan hampir tiga tahun terbongkar setelah polis menyerbu kediaman yang disewa mereka di Kuala Ibai, di sini, petang kelmarin. 

Serbuan yang dilakukan kira-kira jam 2.30 petang itu pada awalnya bertujuan mencari suspek wanita itu yang berumur 30 tahun kerana disyaki terlibat dalam kes jenayah pecah amanah. 

Bagaimanapun, setelah soal siasat dijalankan, rahsia pasangan yang hidup seperti suami isteri selama ini terbongkar setelah gagal menunjukkan sijil pernikahan dan MyKid anak perempuannya yang berumur setahun setengah. 

Lebih memeranjatkan, pasangan itu bukan sahaja tidak pernah mendaftarkan kelahiran anak perempuannya itu kerana takut hubungan mereka terbongkar, malah wanita berkenaan yang berasal dari Johor Bahru itu sebenarnya masih berstatus isteri orang. 

Sinar Harian difahamkan, suami wanita terbabit kini berada di Johor Bahru dan hasil perkahwinan mereka dikurniakan seorang anak yang kini tinggal bersama suaminya di negeri tersebut. 

Wanita yang tidak bekerja itu difahamkan melarikan diri ke negeri ini kerana mendakwa suaminya seorang yang tidak bertanggungjawab. 

Selepas itu, dia berjumpa dengan ‘suami barunya’ yang berasal dari Setiu dan bekerja sebagai kelindan lori, lalu mengambil keputusan menjalani kehidupan sebagai suami isteri dengan menyewa sebuah rumah di flat berkenaan. 

Wanita itu kini ditahan untuk siasatan polis kerana disyaki terlibat dalam kes pecah amanah, rentetan daripada laporan polis yang dibuat bekas majikannya, seorang peniaga kedai aksesori wanita di Pasar Besar Kedai Payang, di sini. 

Bekas majikannya mendakwa, suspek yang diberi amanah untuk memajak gadai barang kemasnya di sebuah kedai pajak gadai di sekitar bandar raya ini, telah menjual surat pajak gadai itu tanpa pengetahuannya. 

Tindakan suspek hanya disedari selepas bekas majikannya itu ingin menebus barang kemasnya kembali yang bernilai RM7,400, difahamkan pada 5 April lalu. 

Tidak berpuas hati dengan tindakan suspek itu, dia mengambil keputusan membuat laporan polis. 

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Superintenden Azmi Adam ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan tangkapan suspek dan kini dia direman selama empat hari bermula semalam untuk siasatan di bawah Seksyen 406 kerana pecah amanah./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan