Selasa, 5 Mac 2013

Penjawat awam didenda RM1,800 kerana khalwat

Penjawat awam didenda RM1,800 kerana khalwat
Miswandi (menutup muka) dan Dewi ketika hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Seremban, semalam.
SEREMBAN: Seorang penjawat awam didenda RM1,800 oleh Mahkamah Rendah Syariah, di sini semalam selepas mengaku bersalah berkhalwat dengan seorang wanita warga Indonesia, di sebuah rumah, dekat Mantin, di sini, Jumaat lalu.


Miswandi Samin, 54, dan pasangannya Dewi Maryanti, 23, kelihatan tenang ketika keputusan dibacakan Hakim Syarie, Hamizan Mohd Nor di hadapan mereka selepas masing-masing membuat pengakuan bersalah.


Terdahulu, Pendakwa Syarie, Wan Mohd Helmi Nasran yang mengendalikan kes berkenaan memohon kes tersebut dijalankan secara tertutup dengan alasan mendapat arahan pihak atasan.


Bagaimanapun, Hamizan menolak permohonan Wan Mohd Helmi selepas dia gagal memberi alasan sebab kes tersebut tidak boleh dijalankan secara terbuka.


Mengikut pertuduhan, Miswandi yang bekerja di Putrajaya bersama pasangannya, seorang pekerja kilang di Nilai didakwa cuba melakukan persetubuhan haram, kerana kedua-duanya bukan mahram atau suami isteri dengan berkurung sehingga menimbulkan syak.


Kesalahan dilakukan di sebuah rumah di Apartmen Sri Palma Villa di Kolej Lagenda, Mantin, kira-kira 5.15 petang.


Miswandi merupakan bapa kepada dua anak dalam rayuannya mengaku menyesal atas perbuatan dilakukannya dan ia merupakan kesalahan kali pertama.


Wan Mohd Helmi berkata, tertuduh yang akan bersara tahun hadapan sepatutnya menjaga nama baik jabatan tempat dia bekerja./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan