Isnin, 1 Oktober 2012

Guru besar cabul murid

TELUK INTAN: Polis sedang menunggu 'lampu hijau' daripada pihak Timbalan Pendakwaraya untuk pendakwaan terhadap seorang guru besar yang didakwa mencabul dua murid sekolahnya pada 19 September lalu.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisoner Goh Kok Liang berkata, pihaknya sudah selesai menyediakan kertas siasatan berdasarkan soal siasat yang dijalankan terhadap suspek sebelum ini dan kertas siasatan itu sudah diserahkan kepada Timbalan Pendakwaraya untuk tindakan selanjutnya.

“Kami masih belum mendapat tarikh pendakwaan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, di sini, semalam.

Sebelum ini, seorang guru besar di salah sebuah sekolah rendah di bandar ini, didakwa melakukan perbuatan mencabul dua murid sekolahnya.

Namun begitu, perbuatan tidak moral yang dilakukan terhadap dua murid perempuan berusia 11 tahun itu menjerat dirinya sendiri apabila satu laporan polis telah dibuat pada 24 September lalu.

Dalam kejadian kira-kira 3.40 petang, suspek berusia 52 tahun itu menumpangkan kedua-dua mangsa untuk pulang ke rumah masing-masing.

"Bagaimanapun, suspek tidak menghantar terus kedua-dua muridnya pulang sebaliknya membawa mereka ke rumahnya di Pekan Baru, dekat sini.

Semasa di rumah suspek, kedua-dua mangsa telah dipeluk dan dicium oleh suspek sebelum mangsa menjerit dan mendesak supaya dihantar pulang ke rumah," katanya.

Menurut Kok Liang, satu laporan polis dibuat oleh penjaga murid tersebut pada 24 September lalu dan berdasarkan maklumat itu, pihaknya telah menahan guru besar terbabit untuk membantu siasatan.

Setelah selesai soal siasat dilakukan, suspek dilepaskan dengan jaminan polis dan kes disiasat di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa kepada hukuman penjara selama 10 tahun atau denda dan sebat./sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan